Nokia flytter deres HR-funktioner op i skyen

Nokia flytter deres HR-funktioner op i skyen

Telekommunikationsgruppe digitaliserer HR-systemer for at støtte sin globale arbejdsstyrke

Nokia har valgt Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM) til at konsolidere og erstatte deres Human Resources-systemer i skyen som en del af deres globale digitaliseringsprogram. Nokia har tænkt sig at anvende en verdensomspændende ibrugtagning af Oracle Cloud HCM til at håndtere alle HR-processer, heriblandt rekruttering, kompensation og præstationsstyring, for firmaets globale arbejdsstyrke i de 130 lande, hvor Nokia driver virksomhed.

I 2021 iværksatte Nokia deres "One Nokia Digital"-strategi for at styrke virksomhedens konkurrenceevne ved at digitalisere deres aktiviteter. Som en del af denne indsats har Nokia tænkt sig at erstatte sine lokale HR-systemer med Oracle Cloud HCM. Nokia valgte Oracle Cloud HCM på grund af muligheden for at standardisere HR-processer på en fælles dataplatform, hvilket gør det muligt for Nokia at levere en ensartet medarbejderoplevelse på tværs af teams og nemmere håndtere og skalere HR-tjenester globalt.

"Optimering af medarbejderpleje og -oplevelse er en central del af vores personalestrategi. Vores mål er at kunne levere organisationsmæssig agilitet, en problemfri medarbejderoplevelse og effektivitetsforøgelser, der styrker Nokias konkurrenceevne. Vi er glade for at være partnere med Oracle, da Oracle Cloud HCM leverer et stærkt fundament til at bygge digitale oplevelser med reel brugercentricitet", udtaler Lisbeth Nielsen, Head of People Experience hos Nokia.

"Ved at udnytte de bedste løsninger inden for sin klasse såsom Oracle Cloud HCM vil vi bringe Nokia videre til det næste trin inden for digital modenhed. Implementeringen vil bidrage til øget effektivitet og produktivitet og vil give os adgang til AI- og datamuligheder, som vi kan benytte os af for at styrke vores forretningsresultater og agilitet", sagde Alan Triggs, Nokia Chief Digital Officer. 

Oracle Cloud HCM gør det muligt for Nokia at forbinde alle processer på tværs af medarbejderlivscyklussen, så beslutningstagning forbedres, og driftsomkostninger reduceres. Med AI-drevet teknologi, såsom digitale assistenter og hundredvis af nye muligheder, der tilføjes hvert kvartal, vil Oracle Cloud HCM også gøre det muligt for Nokia at drage fordel af de nyeste innovationer og bedste praksisser til at drive deres forretning mere effektivt og bedre støtte op om Nokia-medarbejdere, personalechefer og HR-fagfolk.

"Nokia har en innovationskultur, der har gjort det muligt at være førende i branchen i årevis, og med Oracle Cloud HCM har Nokia nu en integreret platform, drevet af de nyeste teknologier, som kan hjælpe dem med at understøtte aktuelle og fremtidige HR-behov", fortæller Cormac Watters, EVP Applications EMEA hos Oracle. 

- lb