Zendesk lancerer integration til WhatsApp Business

Med lanceringen af integration til WhatsApp får Zendesks kunder nu mulighed for at udvide deres kundeservice til en af verdens mest populære kommunikationsplatforme, der har omkring 1,5 milliarder brugere

Zendesk lancerer nu en integration til WhatsApp, der gør det muligt for virksomheder at administrere deres kundeservice og engagere sig direkte med deres kunder på WhatsApp. Den nye integration sikrer smidig og skalérbar kundeservice mellem virksomheder og deres kunder direkte i WhatsApp. Hermed udvider Zendesk virksomhedernes muligheder for at yde kundeservice på kundernes præmisser – nemlig på de platforme, de nu engang foretrækker.

Ved at udvide kundesupportfunktioner til WhatsApp kan virksomheder, der bruger Zendesk, nu nå WhatsApps 1,5 milliarder brugere og give dem hurtigere og mere proaktiv support. Kunder kan vælge at modtage opdateringer og meddelelser, såsom købskvitteringer og ændringer i forsendelser eller flyvetider, direkte i WhatsApp.

"Kunder vil gerne kommunikere med virksomheder ligeså let og problemfrit, som de gør med deres venner og familie", siger Mikkel Svane, Zendesk CEO og grundlægger. "WhatsApp er blevet en særdeles populær messaging-app, især i Asien, Stillehavsområdet og Latinamerika. Med den nye integration hjælper vi virksomheder med at holde kontakten til deres kunder over hele verden."

Virksomheder ønsker at kunne håndtere alle de interaktioner, de har med deres kunder på tværs af kanaler som chat, telefon, e-mail og messaging-apps fra ét centralt sted. Med den nye integration kan Zendesk hjælpe virksomheder til en bedre administration og dialog med deres kunder på den populære platform.

1mg, der er Indiens førende sundhedsplatform for forbrugerne, yder i forvejen omnichannel support via Zendesk og har haft lejlighed til at afprøve integrationen til WhatsApp. De har oplevet det, som en stor succes:

"WhatsApp er en af de mest populære kommunikationskanaler i Indien. Integrationen giver os mulighed for at håndtere kundesamtalerne fra ét centralt sted, ligesom vi gør med de andre kanaler, vi bruger til kundekontakt," siger Jehan Jit Singh, der har ansvaret for kundeoplevelser hos 1mg. Han fortsætter:

"Med Zendesk og WhatsApp kan vi tilbyde en endnu hurtigere og mere bekvem kommunikation. Vi håndterer dagligt over 20 procent af vores forespørgsler om ordrestatus med WhatsApp og Zendesk, hvilket er væsentligt hurtigere end andre, mere traditionelle metoder."

Få mere at vide om Zendesks WhatsApp-løsning her: www.zendesk.com/whatsapp

- lb