Zendesk lancerer nye workflow- og samarbejdsværktøjer

Zendesk lancerer nye workflow- og samarbejdsværktøjer

Som led i Zendesks fortsatte vækst på enterprise-markedet lancerer virksomheden nu en række nye værktøjer i Zendesk Support til enterprise, som forbedrer workflow og samarbejde, så store virksomheder kan svare hurtigt og nemt på kundehenvendelser og skalere kundeoplevelsen nemmere

Zendesks nye værktøjer omfatter Side Conversations, Skills-based Routing og Contextual Workspaces. Med Side Conversations kan kundeservicemedarbejdere samarbejde med både interne og eksterne partnere om at løse en kundes problem, mens Skills-based Routing automatisk sender kundehenvendelser til den rette kundeservicemedarbejder og Contextual Workspaces opdaterer kundeservicemedarbejderens brugerflade med de mest relevante informationer.

Store virksomheder halter bagefter

De nye funktioner i Zendesk Support hjælper store virksomheder til at blive mere fleksible og lydhøre, så de kan levere den bedst mulige service til millioner af kunder uagtet størrelse, diversitet og forskellige geografiske placeringer af det enkelte kundeserviceteam.

“Kunder har høje forventninger til alle de virksomheder, de handler med – uanset størrelse og branche,” siger Mikkel Svane, grundlægger og CEO hos Zendesk. “Dette skaber unikke udfordringer for store virksomheder, som ofte har mange forskellige typer af kunder og globale teams, som kæmper med forældede og komplicerede systemer. Disse virksomheder har efterspurgt de værktøjer, som vi lancerer i dag, så de kan blive fleksible og agile nok til at leve op til kundernes forventninger.”

“Zendesk har hjulpet os med at løse et utal af udfordringer og givet os værktøjerne til at arbejde bedre sammen,” siger Ioannis Savvidis, Head of Global Hotelier Care hos Trivago. “Vores mission er at hjælpe rejsende med at finde de ideelle hoteller, men for at gøre det er vi også nødt til at hjælpe vores kunder i hotelbranchen hele vejen igennem. Med Zendesks værktøjer kan vi løse vores kunders problemer hurtigt og give dem en gnidningsfri kundeoplevelse, og vores seneste analyse viser, at mere end 80 procent af vores kunder er glade for den service, vi leverer til dem.”

Øger samarbejdet og mindsker spildtiden

Zendesks nye produkter og funktioner blev præsenteret ved virksomhedens konference The Future of Customer Experience i London, som løber af staben i dag og fokuserer på tendenser og gode erfaringer i branchen for kundeoplevelser.

Side Conversations giver kundeservicemedarbejdere mulighed for at skrive beskeder til kolleger i andre afdelinger eller partnere udenfor organisationen direkte gennem den aktuelle kundehenvendelse. Samarbejdspartnerne kan til gengæld svare på beskeden via e-mail, så de slipper for at logge på Zendesks platform. Således kan kundeservicemedarbejdere få hjælp fra både interne og eksterne partnere i bestræbelserne på at løse kundernes problemer.

Skills-based Routing sender automatisk kundehenvendelser til den rette kundeservicemedarbejder, så det bliver nemmere for store, globale virksomheder at håndtere store mængder henvendelser fra kunder i flere lande.

Contextual Workspace skræddersyr automatisk kundeservicemedarbejdernes brugerflader, så den enkeltes brugerflade altid afspejler arten af den aktuelle kundeservicehenvendelse. På den måde har kundeservicemedarbejdere altid adgang til de rette værktøjer, lige når de har brug for dem, hvilket mindsker den administrative byrde og hjælper virksomheder med at løse henvendelser hurtigere.

- lb