Adobe, IBM og Red Hat går sammen i jagten på banker

Adobe, IBM og Red Hat går sammen i jagten på banker

De tre virksomheder Adobe, IBM og RED Hat indgår partnerskab for at servicere regulerede industrier som finans og farma. Samarbejdet skal særligt forsøge at ramme balancen mellem datasikkerhed og kundeoplevelser. Samtidig udnævnes Adobe som Global Experience Partner for IBM

Flere og flere virksomheder flytter store dele af deres data til skyen på vejen mod en digital transformation. Særligt banksektoren og pharmaindustrien, der benytter datadrevet marketing, opbevarer store mængder kritisk information og personlige oplysninger. Det stiller store krav til virksomhedernes CMO’s, der skal kunne servicere kunderne uden at gå på kompromis med datasikkerhed.

“Virksomheder arbejder mere end nogensinde før på at skabe den bedst mulige kundeoplevelse,” siger Anil Chakravarthy, koncerndirektør og daglig leder, Digital Experience, Adobe.

”Derfor er vi glade for at samarbejde med IBM og Red Hat om at give virksomheder i særligt regulerede brancher, som banksektoren og pharmaindustrien, mulighed for at imødekomme dette, så de netop kan levere gode kundeoplevelser på tværs af digitale kanaler og samtidig overholde alle retningslinjer til datasikkerhed.”

Fokus på hybrid cloud og styrket integration

Partnerskabet medfører blandt andet:

  • Større fleksibilitet med hybrid cloud: Ved at certificere Adobe på Red Hats OpenShift, branchens førende open source-lagringsplatform, får kunderne langt større fleksibilitet i forhold til opbevaring af kundedata - i både offentlige skyer og hos lokale datacentre.
  • Adobe tilgængelig for regulerede industrier: Med samarbejdet kan særligt regulerede brancher fremover anvende Adobe Experience Manager, der gør det muligt at levere den bedste kunderejse og samtidig overholde alle sikkerheds- og lovkrav til opbevaring af data.
  • Styrket integration mellem Adobe og IBM: IBM iX udvider deres produkt på tværs af alle Adobes virksomhedsapplikationer. Med integreret support på tværs af Adobe Creative Cloud, Adobe Experience Cloud og Adobe Document Cloud gør IBM iX det lettere for  virksomheder at bruge data til at skabe og implementere personlige kundeoplevelser.

Adobe bliver global experience partner for IBM

Som en del af samarbejdet vil IBM fremover anvende Adobe Experience Cloud og transformere virksomhedens egen globale marketing.

- lb