Adobe styrker B2B-værktøjer med AI og LinkedIn-funktion

Adobe styrker B2B-værktøjer med AI og LinkedIn-funktion

Den Adobe-ejede virksomhed Marketo har lanceret to nye funktioner, der gør det nemmere at annoncere på LinkedIn, og hvor kunstig intelligens selv klarer en stor del af arbejdet ved at komme med anbefalinger til nye, relevante kundeemner

Account-based marketing (ABM) er blevet en hjørnesten i moderne B2B-marketing. Hvis ABM skal være en succes, skal det dog tænkes sammen med traditionelle marketing- og salgsstrategier, der også fokuserer på lead-generering. Det bliver nu gjort nemmere med to nyheder i Marketo’s platform ABM Essentials, der en del af Adobe Experience Cloud.

Finder en nål i høstak med

Allerede i dag kan virksomheder hurtigt bygge og prioritere lister med kundeemner i Marketo Engage, som udnytter eksisterende data til at bygge lister på ganske få minutter. Når der skal tilføjes nye kundeemner, sker det dog typisk på baggrund af benhårdt, manuelt researcharbejde baseret på den marketingansattes egen – til tider - begrænsede viden.

Nu udvider Marketo Engage sin Account Profiling-funktionalitet, så kunstig intelligens fra næste år vil kunne søge i mere end 25 millioner virksomheder og flere end 500 millioner datapunkter og selv komme med bud på nye profiler, som marketingafdelingerne bør overveje at nå ud til. Med den udvidede funktionalitet kan kunstig intelligens selv finde og anbefale nye relevante profiler langt hurtigere, hvad der kan lade sig gøre med manuel research.

Styrker integrationen til LinkedIn

Adobe’s nyeste undersøgelse af e-mailvaner viser, at 50 pct. af os tjekker sociale medier såsom LinkedIn allerede før, vi rammer arbejdspladsen om morgenen. Det gør LinkedIn til en oplagt kanal at finde nye relevante profiler at målrette sin B2B markedsføring til. Men selv når marketingfolk kender de rigtige kundeemner, er det ikke altid let at identificere de nøjagtige kontakter inden for disse emner.

Med den nye integration til LinkedIn kan marketingfolk nu synkronisere lister fra Marketo Engage til LinkedIn, så man let kan målrette betalte annoncer til dem på LinkedIn. Desuden kan brugerne af Marketo Engage benytte sig af LinkedIn’s omfattende målgruppesegmentering til at filtrere efter ting som rolle, interesse, jobfunktion m.m. 

”Den udvidede LinkedIn-funktionalitet komplimenterer de eksisterende Marketo Engage LinkedIn-integrationer. Udvidelsen giver marketingansatte mulighed for at sende lister med både leads og kundeemner fra Marketo til LinkedIn, som kan bruges til personaliserede og målrettede reklamer,” forklarer Brian Glover, der er Director of Product Marketing hos Marketo Engage, Adobe.

- lb