Huawei er blandt de 10 mest værdifulde brands i verden

Huawei er blandt de 10 mest værdifulde brands i verden

Konsulentfirmaet Brand Finance har udnævnt Huawei til at være blandt de 10 mest værdifulde brands i verden

Det anerkendte engelske konsulentfirma Brand Finance har i deres årlige rapport, Brand Finance Global 500, udnævnt Huawei til at være blandt de 10 mest værdifulde brands i verden. Med en brandværdi på 65.084 mia. US dollars, og en vækst i brandværdien på 4,5 procent fra sidste år, er det er første gang Huawei entrerer på denne liste i top-10.

Brand Finance's opgørelse tæller 500 virksomheder, hvoraf langt størstedelen er amerikanske. Der er 205 amerikanske virksomheder på listen, der udgør 45,4 procent og tegner sig for en samlet brandværdi på 3204,6 mia. US dollars. Kina er repræsenteret på listen med 70 virksomheder svarende til 18,9 procent og en samlet brandværdi på 133,2 mia. US dollars.

Teknologisektoren er fortsat den mest værdifulde sektor. Af de 500 mest værdifulde brands stammer 46 af dem - eller 14 procent - fra tech-sektoren. Tilsammen har de en samlet brandværdi på 986,5 mia. US dollars. Huawei er det eneste kinesiske tech-brand blandt de 10 mest værdifulde brands.

Huawei tilskriver væksten i brandværdien til sin forpligtelse til at skabe innovation og til løbende at forbedre Huawei produkteternes konkurrenceevne og forbrugeroplevelse.

Sidste år annoncerede Huawei sin All-scenario strategi, og lancerede en række nye produkter, der spændte over flere kategorier, herunder tablets, pc'er, wearables og IoT enheder i HiLink økosystemet, som alle er i vækst.

I fremtiden vil Huawei fortsætte sin All-scenario-strategi. Richard Yu, administrerende direktør for Huawei Consumer Business Group, siger:

"All-scenario strategien vil være det primære fokus for Huawei i de næste fem til ti år. Vi er fokuseret på at skabe et integreret økosystem, hvor tablets, pc'er, VR-enheder, wearables, smarte skærme, smarte højttalere, biler og IoT-enheder alle er forbundet til smartphones og hermed levere en integreret brugeroplevelse."

- lb