Hypefactors styrker satsningen på kunstig intelligens

Hypefactors styrker satsningen på kunstig intelligens

PR automation-virksomheden Hypefactors har hentet yderligere tre eksperter til den del af selskabets tech-team, der arbejder med ’big data’, kunstig intelligens (AI) og machine learning

Tech-virksomheden Hypefactors, der med en AI-baseret tech-platform, gør effekten af PR målbar og hverdagen lettere for PR- og kommunikationsspecialister, intensiverer udviklingen af kunstig intelligens og styrker organisationen.

Værdien af PR, altså når journalister, bloggere og andre ’influencers’ omtaler en virksomhed eller et brand, har generelt været vanskelig at måle og tidskrævende at rapportere. Det laver selskabet om på, med en skalérbar platform, der dækker hele PR-spektret fra medieovervågning til effektrapportering.

Med kunstig intelligens og machine learning som redskaber gør selskabet op med en virkelighed, hvor PR og kommunikation modsat alle andre områder i en virksomhed er gået fri af væsentlige krav til effektmåling. Og samtidig hjælpes de mange dygtige kommunikationsfolk, der oplever en stigende kompleksitet i både medielandskab og arbejdsprocesser.

Hypefactors behandler meget store mængder af mediedata og effektiv implementering af de bedste kunstig intelligens-baserede funktionaliteter er i den forbindelse nødvendig for at kunne levere den mest præcise og nemmest tilgængelige information til kunderne. Kunstig intelligens indgår blandt andet i crawlingen af globale mediedata, tonalitetsanalyser og oversættelser.

Selskabet har som ambition at levere verdens bedste software til kommunikationsspecialister, og yderligere tre eksperter er netop hentet ind på den del af selskabets tech-team, der arbejder med ’big data’, kunstig intelligens (AI) og machine learning. Det drejer sig om Magnus Stahl, Sune Debel og Kasper Johansen. Ansættelserne styrker i høj grad selskabets arbejde på området.

Kasper Johansen er uddannet civilingeniør fra DTU inden for Digital Media Engineering. Han er JVM-softwareudvikler, men har i de seneste år specialiseret sig i big data-processer inden for high-performance/high-throughput real-time håndtering med brug af Kafka, Spark og Scala. Kasper har erfaring med Ansible og Puppet til provision, samt OpenTracker, ELK og Zabbix til monitorering og kommer senest fra en position som Principal Software Engineer i virksomheden Corti.

Sune Debel, der er cand.it og specialiseret i Natural Language Processing, har betydelig erfaring med machine learning og AI-teknikker, og er særligt fokuseret på automatiseret forståelse af sproglige mønstre og sammenhænge. Sune har været beskæftiget inden for e-health, hvor han har arbejdet med diagnostiske værktøjer baseret på kunstig intelligens, hos hospitalsudstyrsproducenten Getinge, hvor han udviklede machine learning-prototyper og hos start-up’et Archii, som han var medstifter af.

Netop Archii har Magnus Stahl også været en del af, dette som medstifter og udviklingsansvarlig. Magnus er specialiseret i data mining, klassifikation, Natural Language Processing og machine learning-specialerne Convolutional Neural Networks og Recurrent Neural Networks. Sideløbende med beskæftigelsen i tech-virksomheder har Magnus Stahl undervist på IT-Universitet i København, dette i fagområder som algoritmer, datastrukturer og kunstig intelligens.

Hypefactors direktør Casper Janns siger:

”Der er en hård og international kamp om at tiltrække de dygtigste udviklere, særligt inden for tech-områder, der inkluderer ’big data’, kunstig intelligens og machine learning og det er derfor glædeligt at Hypefactors har formået at tiltrække disse højt kvalificerede specialister, der vil bidrage til at styrke Hypefactors’ løsning og dermed selskabet som helhed.”

- lb