Skarpe idéer til at markedsføre en it-virksomhed

Skarpe idéer til at markedsføre en it-virksomhed

ANNONCE: Sidder du med ansvaret for at markedsføre en it-virksomhed, hvad enten der er tale om en ny eller veletableret virksomhed, så ønsker du naturligvis at få mest muligt ud af jeres annoncekroner

Det er i den anledning alfa og omega, at du har et godt indblik i, hvor jeres potentielle kunder færdes, og hvor det derved vil være mest hensigtsmæssigt at annoncere.

En it-virksomhed kan markedsføres på et hav af forskellige måder.

En af de største fejltagelser man kan begå er at satse alt på én marketingskanal. Det er næsten altid bedre at arbejde med flere kanaler, idet det dermed er muligt at sprede risikoen. Satser du alt på søgemaskineoptimering, og får din hjemmeside pludselig en straf og ryger ud af indekset, så er du for alvor i knibe. Derfor kan det ikke understreges nok, hvor vigtigt det er at sprede ens marketingsrisiko.

Lær din målgruppe at kende

Før du foretager dig yderligere, bør du sætte dig ned og tænke over, hvad der definerer din målgruppe. Det er ikke nok at kende til målgruppens køn og alder. Du skal også vide noget om vaner, interesser, social status og andre væsentlige faktorer. Jo bedre du kender din målgruppe, desto nemmere får du ved at målrette din markedsføring. Uden data om din målgruppe kommer du til at skyde med spredehagl – og dét er sjældent ret effektivt.

Gør brug af reklameartikler

Man kan hurtigt købe sig fattig i reklameartikler, hvis man helt uden omtanke køber alle de reklameartikler, man kommer i nærheden af.

For lettest at kunne måle effekten kan det være en god idé at starte med få reklameartikler ad gangen. Du kan f.eks. starte med at få produceret kopper og slik med eget logo. Senere kan du supplere med kuglepenne, nøgleringe og andet, hvis du indser, at det rent faktisk er med til at styrke din virksomhed på den ene eller anden måde.

Er du overbevist om, at veldesignede reklameartikler vil kunne være med til at give din virksomhed et boost i forhold til kendskabsgrad og omsætning, så find udvalget her og bestil de ønskede artikler.

Den digitale verden bugner også af muligheder

Ønsker du at udbrede kendskabet til din it-virksomhed, bør du udnytte nogle af de mange digitale annoncemuligheder. Du kan f.eks. arbejde med søgemaskineoptimering, annoncering på de sociale medier og betalt annoncering via forskellige platforme. Skal du virkelig sætte gang i din forretning, så kommer du næsten ikke uden om online marketing. Den store fordel ved online marketing er, at det er nemt at spore og måle effekten af dette.  

Læs mere om dansk markedsføring her