Nyt navn til sikkerhedsgigant

Nyt navn til sikkerhedsgigant

Som et led i en ny brandingstrategi, skifter Kaspersky Lab nu havn til Kaspersky, og ændrer samtidig visuel identitet

Af Lars Bennetzen

Kaspersky Lab har i over 20 år været kendt som et firma der leverede antivirus-løsninger. Men over årene har Kaspersky ændre sig og er flyttet ud af deres laboratorium, og i dag har de en omfattende portefølje af it-sikkerhedsløsninger og -tjenester.

Sikkerhedsfirmaet ønsker at det nye brand skal afspejle dette, og derfor hedder firmaet nu ’kun’ Kaspersky.

Samtidig ønsker Kaspersky at den nye branding strategi skal afspejle et skift i forretningsfokus.

I pressemeddelelsen skriver de nemlig at de ’ønsker mere end at være på de godes side i den evige kamp mod it-kriminelle.’

De har en vision om at bygge et cyber-immunt økosystem, og derfor skifter de fokus fra ’cybersikkerhed’ til et bredere begreb, ’cyber-immunitet’.

Kaspersky mener at det giver god mening i en verden, hvor teknologi forbinder brugerne på tværs af platforme og landegrænser som aldrig før. Det er ikke kun cybersikkerhed der handler om længere, det er hele økosystemer der er forbundet og dermed skal de beskyttes.

- Med hastige skridt bevæger vi os dybere og dybere ind i et økosystem af menneske-maskine-samarbejder, hvor alt er forbundet på tværs af grænser og platforme – og det er slet ikke nok at tale om beskyttelse af de enkelte enheder. Vi skal beskytte vores økosystemer ved at skabe cyber-immune økosystemer, hvor it-sikkerhed er tænkt ind i designet og ikke som et valgfrit ekstra lag,” skriver Eugene Kaspersky, grundlægger og CEO af Kaspersky i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Igennem 22 år har vi set, hvordan både it-truslerne og it-branchen har udviklet og ændret sig. I fremtiden ønsker vi ikke kun at yde beskyttelse mod de nye trusler, i takt med at de dukker op. Vi ønsker en fremtid, hvor verden er immun overfor it-kriminelle, og hvor alle kan nyde godt af de mange fordele teknologien kan tilbyde os.

Nyt logo

Som en del af det nye brand har Kaspersky også ændret visuel identitet. Det nye logo er skabt af geometriske og matematisk bogstavsformer, der gerne skulle afspejle virksomhedens software-ekspertise og de åbne bogstaver viser deres egen åbenhed og gennemsigtighed.