Oister kopierer CBB

Oister kopierer CBB

Virksomheder kigger ofte på hinandens produkter og ydelser for at få inspiration. Men i tirsdags gik det lidt galt for Oister

Af Lars Bennetzen

Kampen om kunderne er hård for teleselskaberne, og det er ikke underligt at de kigger på deres konkurrenter for at se om de ikke kan blive inspirerede der.

Men i tirsdags var kreativiteten ikke alt for høj i hos Oister. De var blevet inspireret til et nyt produkt som CBB tydeligvis allerede havde, og lavet et opslag på deres hjemmeside for at vise at deres version af produktet.

Men noget gik galt, for teksten på hjemmesiden var ikke alene magen til den der stod at finde hos CBB, Oister havde også glemt at fjerne ordet CBB. Opslaget fik en del røg på de sociale medier, og IT-Reload har snakket med direktøren hos Oister for at høre, om det er gængs fremgang at kopiere tekster fra konkurrenterne.

- Jeg er meget ærgerlig over denne sag og har naturligvis dykket ned i, hvordan i alverden det kunne ske. Der er tale om en menneskelig fejl. En medarbejder hentede inspiration hos CBB til et udkast, og det blev ved en fejl publiceret. Det er meget beklageligt, og jeg har indskærpet overfor teamet, at den slags slet ikke er i orden, og at vi selvfølgelig skriver vores egne tekster hos Oister, siger Jesper Bennike til IT-Reload.

Teksten er siden tirsdags da også blevet ændret, men hele sagen viser tydeligt, hvor meget teleselskaberne kigger hinanden over skuldrene.