Japan Tobacco i gang med et af verdens største Lync projekter
20.000 medarbejdere i 40 lande bliver samlet på en fælles Unified Communication platform med adgang til instant messaging, webkonferencer og telepresence. Målet er at øge beslutningshastigheden
Del artiklen på Japan Tobacco International (JTI) har valgt Orange Business Services som den samarbejdspartner, der skal transformere selskabets digitale kommunikationslandskab til en fuldt administreret Unified Communication (UC) platform baseret på Microsoft Lync® 2013.JTI er en førende international tobaksproducent med hovedkontor i Geneve. Virksomheden står bag kendte globale brands som Camel, Winston, Benson & Hedges og Silk Cut.
Orange Business Services skal både implementere og administrere løsningen, som i første omgang omfatter 104 JTI-lokationer i 40 lande. Den Lync-baseredeløsning bliver den fælles samarbejdsplatform for 20.000 brugere, der får adgang til instant messaging, presence og webkonferencer, mens 12.000 brugere får Lync Enterprise voice- og videoservices integreret med videokonferencelokaler. Orange skal administrere en hosted arkitektur og hele det underliggende eko-system inklusiv Sonus gateways og tusindvis af Polycom VVX Business Media telefoner. Derudover skal 3.000 mobile enheder, tablets og smartphones forberedes til Lync.
Den nye løsning gør det nemt og hurtigt for JTIs medarbejdere at komme i dialog med hinanden. Den øger beslutningshastigheden og understøtter forretningsprocesserne med kommunikation. Samtidig får de mobile medarbejdere adgang til de samme stærke UC-værktøjer uanset hvilken mobil enhed, de anvender, og hvor de befinder sig.
-Enkel implementering er et afgørende krav for virksomheder, der vurderer UC-løsninger. Noget af det allervigtigste for store virksomheder er at få en UC-løsning, som kan implementeres på tværs af geografiske lokationer og tilpasses til specifikke forretningskrav af en og samme globale integrator. De virksomheder, der implementerer Microsoft Lync, har behov for omfattende konsulentservices, sådan som Orange Business Services kan tilbyde, for at skabe de bedst tilpassede UC-løsninger med det højeste sikkerhedsniveau i det kritiske krydsfelt mellem netværk, enheder og it, siger Brian Riggs, analytiker i Ovum.
-For at sikre successen i dette betydningsfulde projekt har vi valgt Orange. De har både ekspertise og viden om det eksisterende miljø, hvilket er en forudsætning for at skabe en langsigtet strategi og tilhørende roadmap. Orange's globale kompetencer understøtter vores geografiske tilstedeværelse, og de er i stand til at levere end-to-end services, fra transformation til drift, herunder administration af alle de underliggende serviceblokke, siger Guilain Rogg, VP, JTI Global Technical Center.
Målet er, at Orange Business Services over den femårige kontraktperiode skal skabe en omfattende global platform, som med en række integrerede værktøjer understøtter samarbejde mellem JTI's medarbejdere, partnere og kunder. Kontrakten indeholder et transformationsprogram, som bl.a omfatter, at Orange skal implementere en lokation hver uge igennem en periode på to år, startende med lokationerne i Europa og Rusland.
-Vi er glade for at hjælpe JTI med transformationen og levere en forretningskristisk UC-løsning baseret på Lync med nye, smarte og mobilitetsløsninger, som vil lette og optimere medarbejdernes daglige arbejde. Unified communication og collaboration er centrale elementer i den transformation af arbejdspladserne, som pågår i mange virksomheder for øjeblikket. Vi er klar til at hjælpe dem i denne transformation på globalt plan, siger Dr. Helmut Reisinger, Senior VP for Europa og Rusland i Orange Business Services.
-mo