Nye Avaya-løsning sikrer engagement hos kunderne

Nye Avaya-løsning sikrer engagement hos kunderne

Avaya Engagement løsninger skal sikre det bliver lettere og mere naturligt at engagere sig med hinanden, så der skabes en mere dynamisk arbejdsplads

Del artiklen på

Af Lars Bennetzen

De nye ’Avaya Engagement Solutions’ omfatter innovative teknologier, der forbinder lokationer og funktioner på tværs af virksomheden, integrerer kommunikationsbaserede applikationer i workflows og understøtter migration fra skrivebord til mobil.

Jesper Larsen, Managing Director Nordics and Baltic, fortæller at det handler om at der skal skabes engagement blandt medarbejderne.

”Vores løsninger skal løse vores kunders behov for at engagere sig med hinanden, og det skal være nemt og naturligt at gøre det, ” siger Jesper Larsen til Telekommunikation.

“Når kommunikation er kernen i så megen frustration hos medarbejdere og kunder, er den primære udfordring for virksomheder i det 21. århundrede at opbygge engagerende organisationer,” siger Jesper Larsen og fortsætter.

“Erhvervslivet skal give deres medarbejdere teknologi og tjenester, så de kan kommunikere effektivt og nemt på arbejdspladsen – med hinanden og med kunderne. I mere end to årtier har Avaya været førende inden for virksomhedskommunikation, og når verden bevæger sig i retning af Engagement, er vores løsninger igen et skridt foran, idet vi imødekommer alle moderne brugerpræferencer med den dokumenterede pålidelighed, performance og styrbarhed, som globale Fortune 500-selskaber har brug for, hvis de skal have succes.”

Jesper Larsen fortæller at det blandt andet kan handle om at skifte til telekonference eller videokonference fra det igangværende opkald, uden at det skal være nødvendigt at lægge røret på og starte et nyt opkald.

”Det kunne også være at skifte mellem fastnettelefonen på kontoret og mobiltelefonen når medarbejderen skal hjem eller på kundebesøg. Det skal være let at skifte mellem de forskellige løsninger,” fortæller Jesper Larsen.

Avaya kalder den løsning for Team Engagement Solutions og retter sig mod, hvordan medarbejderne interagerer med hinanden.

Kort fortalt skal samkørte applikationer integreres i workflows og publiceres som en ydelse for at give mere meningsfyldte, informerede forbindelser og øge kunde- og teamresultater. Dermed bliver forbindelsen mellem kunde og team ubrydelig og skaber grundlaget for konkurrencefordele i både det nuværende og fremtidige forretningsmiljøer.

Samarbejde hos kunderne

Men også kunderens kunder skal kunne engageres. Løsningen fra Avaya hedder Custormer Engagement Solution, og handler om at Avaya hjælper deres kunder i forhold til, at de kommer ud til deres kunder.

”Her snakker vi om kontaktcenterløsninger. Vi skal sikre at vores kunder har en dynamisk løsning til deres slutkunde,” fortæller Jesper Larsen.

Han pointerer at jo bedre og mere glidende en dialog et kontaktcenter har med deres kunder, jo mindre tid skal der bruges og jo gladere kunder har virksomheden. Det er en fordel for begge parter, hvor Avayas kunder sparer penge og tid, og hvor kundernes kunder får en god service og er tilfredse når de er færdige med at snakke med kontaktcentret.

”Vores sidste ben er Third Party Business Application, hvor vi hjælper vores kunder med til at gøre det let at integrere 3. parts løsninger med vores, ” fortæller Jesper Larsen.

Der kan være rigtig mange informationer der ligger i forskellige systemer hos kunderne, og de kan være problematiske for et kontaktcenter at få fat i hurtigt.

”Vi har verdens bedste kontaktcenterløsning, men vi har ikke nødvendigtis verdens bedste cms-system. Det vi skal er, at sikre at vi kan integrere vores systemer med de systemer som vores kunder allerede har installerede,” fortæller Jesper Larsen.

Ved at sikre den integration, vil kontaktcentermedarbejderne lynhurtigt kunne få informationer om den kunde de snakker med, og om de produkter eller tjenester der handler om, og derved øges servicen overfor slutkunden.

For Avaya er Engagement Solutions startskuddet til, hvordan de fremover vil arbejde.

”Alt vores fremtidige udvikling kommer til at handle om, hvordan vi kan hjælpe vores kunder til at engagere sig mere med hinanden,” slutter Jesper Larsen.