Dansk it-system til hoteller i vækst

Dansk it-system til hoteller i vækst

Den digitale virksomhed DigitalGuest er godt to år gammel, og i rivende udvikling. Platformen benyttes allerede af en lang række danske hoteller, og nu kan virksomheden også byde velkommen til hoteller i Sverige, Norge, Tyskland og Island (samt på Færøerne)

Der er fart på den danske virksomhed, der ønsker at ændre hotelbranchen så den bliver papirløs. Virksomheden har på få år etableret sig i branchen med kunder som Guldsmeden Hotels, Comwell, First Hotels og mange flere.

Senest har DigitalGuest fået et hotel i Norge på listen over kunder, og kan derved meddele at platformen benyttes af hoteller i 5 lande. Hotellerne tæller både kædehoteller og uafhængige

hoteller.

"Vi har haft vækst hver eneste måned siden vi startede tilbage i 2016, og specielt i år har vi mærket en markant øget parathed fra hotellernes side, til at tage beslutninger på det digitale område" siger direktør i DigitalGuest, Christian Markedal.

Tilgængelighed tæller

I løbet af det seneste år, har flere hoteller taget platformen mere aktivt i brug, for at gøre de mest relevante ting let tilgængelige for deres gæster, og bruger platformen aktivt til at kommunikere til gæsterne under opholdet.

Med samarbejder med blandt andre Zaplox, CustomCash, Airluggage og Dinnerbooking, bliver platformen et stærkt digitalt service værktøj, hvor tilgængelighed for gæsten er nøgleordet.

Digital værelsesmappe

DigitalGuest har med sine godt 2 år på bagen, udviklet sig fra blot at være en digital erstatning af den gamle fedtede værelsesmappe, til at være en værdifuld kommunikations og mersalgs-platform til hotelbranchen, hvor hotellerne i høj grad er en del af denne udvikling.

"Det er helt centralt for os, at vi bygger platformen i tæt samarbejde med hotellerne. De kan stille spørgsmål og have ønsker til funktioner som vi ikke selv har set, da vi ikke har vores daglige gang på hotellerne. Vi forsøger så hele tiden at forme de idéer til funktioner der giver mening i praksis", lyder det afslutningsvis fra Christian Markedal.

Fakta om DigitalGuest

  • Etableret i 2016
  • Har 8 medarbejdere
  • Benyttes af hoteller i 5 lande
  • En webbaseret løsning, som ikke kræver login eller download
  • Platformen skræddersyes til hvert enkelt hotel og deres brand
  • Integrerer på nuværende tidspunkt med følgende PMS systemer:
  • Picasso, Spectra, Opera, HotSoft, StaynTouch, FrontDesk og Octopus

- lb