Ny app hjælper flypassagerer til kompensation

Ny app hjælper flypassagerer til kompensation

Flypassagerer, som oplever forsinkelser eller aflysninger, kan nu tjekke, om de er berettigede til kompensation direkte fra lufthavnen eller på farten og igangsætte et krav på få minutter via den gratis AirHelp-app, som er tilgængelig til iOS og Android

AirHelp har lanceret verdens første app-styrede boardingpasscanner. Den er automatiseret og fjerner besværet ved at kræve kompensation for passagerer som har oplevet flyforsinkelser eller aflyste fly.

Boardingpasscanneren giver passagerer mulighed for at tjekke, om de er berettiget til kompensation for flyforsinkelser direkte i gaten, og giver dem mulighed for at oprette kompensationskravet øjeblikkeligt. For at gøre brug af denne nye feature skal passageren blot scanne stregkoden på sit boardingpas med sin telefons indbyggede kamera.

Dette teknologiske fremskridt er en velkommen tilføjelse til den gratis AirHelp-app, som allerede er den mest downloadede app i forbindelse med kompensation for flyforsinkelser. Den giver ikke bare passagererne opdateringer i realtid angående deres kompensationskrav, boardingpasscanneren giver dem også mulighed for at tilføje flere boardingpas ad gangen og gemmer dem på organiseret vis, hvilket er ideelt for familier og dem, der rejser i grupper. Den fungerer perfekt sammen med resten af AirHelp-app’en, som også tilbyder passagererne gratis og uvildig rådgivning omkring forbrugerrettigheder i tilfælde af, at ens fly bliver forsinket, aflyst eller overbooket.

Denne feature er virksomhedens anden bølge inden for rejseteknologi, som revolutionerer den måde, kompensationsbranchen fungerer på. Tidligere i år lancerede AirHelp Herman, den første kunstig intelligens-drevne advokat, som er designet specifikt til at hjælpe med at behandle kompensationskravene mere effektivt og præcist.

- lb