Telenor og Bolia har Danmarks bedste hjemmesider

Telenor og Bolia modtog torsdag aften priserne 'årets hjemmeside' og 'årets e-handelshjemmeside' ved en større digital konference for det danske erhvervsliv

Brancher og virksomheder står overfor en enorm udfordring i disse dage, fordi mange ikke er hoppet med på den digitale bølge endnu. Men to af de virksomheder, som for alvor har vind i de digitale sejl, er Telenor og Bolia. De blev begge anerkendt for deres store digitale indsats til konferencen Episerver Ascend, som kunne melde om totalt udsolgt for fjerde år i træk.

Vinderne blev kåret af en jury bestående af eksperter og ved offentlig afstemning ud fra bedømmelseskriterierne: indhold, navigation og forretningsresultater.

Telegiganten Telenor løb med prisen for den bedste danske hjemmeside. Ifølge juryen har Telenor blandt andet formået at give kunderne en ensartet oplevelse på tværs af alle kanaler via deres One Screen interface – uanset om det er service, køb eller information omkring reparationer.

- Der er skarp konkurrence på det danske telemarked, hvor det ikke blot er nok med kvalitetsprodukter til lave priser – kunderne forlanger også brugervenlige, digitale oplevelser. Telenor har med deres One Screen-koncept sat nye standarder for telebranchen og aflivet nogle af de kompleksiteter, branchen traditionelt er kendt for i deres digitale kanaler, siger Lars Lytton Kejser, adm. direktør for Episerver i Danmark, der udvikler software til digital markedsføring og e-handel og arrangerer konferencen.

Det er Novataris har leveret Telenors moderne, fuldt responsive e-handelsløsning baseret på EPiServer og Microsoft.

Designbrandet og møbelproducenten Bolia blev hyldet for deres sammenhængende kunderejse, hvor der sker en sammensmeltning mellem Bolias kanaler, så kunderne oplever ét samlet Bolia. Partneren Vertica står bag interaktionsdesignet samt udvikling og integration af den skalerbare e-handelsplatform.

- I en tid hvor omni-channel for alvor er et buzzword, er Bolia.com gået skridtet videre omni-channel fuldt ud i alle aspekter af deres forretning. Der er således sammenhæng mellem web, mobil, butikker og backend, slutter Lars Lytton Kejser.

Årets bedste partnere blev også kåret på konferencen. Prisen for Associated Partner blev LAIT, Immeo løb med prisen Solution Partner, mens Netcompany blev præmieret med prisen Premium Solution Partner.

- lb