Succes på Folkemødet – så skal der ministre på plakaten

Succes på Folkemødet – så skal der ministre på plakaten

Folkemødet er for folket, politikere, interesseorganisationer, lobbyister – og også for virksomheder. Mange virksomheder er til stede på den ene eller anden måde, men det er de færreste, der selv står bag en hel dags program. Det har TDC Group valgt at gøre for andet år i træk

- Det er et helt rigtigt sted for os at være med. Over halvdelen af danskerne er kunder hos os, og vi sætter så stort et fodaftryk på danmarkskortet, hvad angår både danskernes forbindelser, fælles infrastruktur, beskæftigelse og skattebetaling for den sags skyld, at det giver mening for os at være, hvor beslutningstagere og andre interessenter er, forklarer Jens Aaløse, der er koncerndirektør i TDC Group.

Betyder noget for TDC
TDC Group byder på debatter om bl.a. udfordringer i udkanten, shitstorms, cyber crime og digitale kompetencer. Også personlige, digitale dilemmaer vil komme på dagsordenen, når TDC Group tager Danmarks digitale fremtid til debat.

- Vi er en stor virksomhed med mange relationer til danskerne og samfundet omkring os. Derfor interesserer vi os for bl.a. digitalisering over en bred kam, for hvis det betyder noget for danskerne, så betyder det også noget for TDC, fortæller Jens Aaløse.

Store debatter kræver store stemmer
TDC Group har til sine debatter arbejdet hårdt på at få "store" navne i hus både fra det politiske landskab og udenfor. Og Jens Aaløse står gerne ved, at det er en del af det at bedrive lobbyisme eller interessevaretagelse på en både ordentlig og professionel vis.

- Store debatter kræver store stemmer. Lidt flot sagt kan man sige, at der skal helst ministre på plakaten, når vi debatterer. Både de og resten af vores paneler er fra øverste hylde. Det giver vores debatter tyngde, og det styrker vores relationsarbejde både på Bornholm, og når vi kommer hjem igen, siger TDC-direktøren.

Tager Folkemødet seriøst
TDC Group har 10 nuværende og tidligere ministre på plakaten, ligesom topfolk fra fagforeninger og ansigter, der ofte finder vej til skærmen eller forsiden, er blandt debattørerne.

- Det er en fornøjelse, at vi igen kan stille med så flot et panel. Vi viser, at vi tager Folkemødet og vores stakeholders seriøst, og det synes jeg, panelet kvitterer for ved deltage med vid, engagement og diskussionslyst i vores debatter, lyder det fra Jens Aaløse.

TDC Group krydrer debatterne med friskkværnet kaffe, helstegt pattegris og lounge-områder, når virksomheden indtager Folkemødet lørdag. TDC-repræsentanter deltager også i debatter hos andre arrangører i løbet af Folkemødet.

- mo