Adobe Amazon og Google i samarbejde om e-handel

Adobe Amazon og Google i samarbejde om e-handel

Når købet online tager for lang tid, forlader kunderne indkøbskurven uden køb. Det bethyder at danske og internationale e-handel går glip af enorme summer. Adobe vil nu, i samarbejde med Amazon og Google forsøge at imødegå det problem

En ny undersøgelse fra Adobe blandt 1.000 britiske forbrugere viser, at hele 43 pct. har prøvet at forlade en virtuel indkøbskurv, fordi købsprocessen tog for lang tid eller var for kompliceret. Ved Europas største marketingkonference Summit EMEA i London har den Adobe-ejede virksomhed Magento løftet sløret for en række nye initiativer, der kan hjælpe virksomheder i alle størrelser med at forbedre deres kunders digitale indkøbsoplevelse.

Blandt nyhederne er bl.a. integrationer fra Magento Commerce til Amazon Sales Channel og Google Shopping ads Channel, der hjælper virksomheder af alle størrelser med at nå nye forbrugere og øge salget gennem nye kanaler. Samtidig er det blevet hurtigere og lettere at opdatere indhold på butikkernes hjemmesider.

”Opdateringerne til Magento Commerce skal være med til at virkeliggøre vores vision om, at virksomheder af alle størrelser skal kunne tilbyde gode og personlige oplevelser ved enhver interaktion med deres kunder. De nye integrationer med nogle af verdens største e-handelsplatforme vil give retailers de nødvendige værktøjer til at drive vækst og øge kundeloyaliteten,” siger Brian Green, der er Head of EMEA Commerce business unit hos Adobe.

Direkte adgang til Amazons globale markedsplads

Med integrationen til Amazon Sales Channel kan retailers let komme over på den globale e- handelsplatform Amazon Marketplace, og virksomheder kan gøre deres eksisterende Magento-løsning til det centrale værktøj for deres e-handelsaktiviteter ved at integrere den med forskellige Amazon-konti og regioner. Dette gør det hurtigt for virksomheder at integrere deres varekatalog og dataflows.

Udover integrationen til Amazon Sales Channel har Adobe også annonceret Branded Stores for Amazon Sellers, der bl.a. betyder, at retailers hurtigt kan skalere på vigtige handelsdage som cyber monday, uden at skulle investere i ekstra udvikling og infrastruktur til den øgede trafik.

De nye opdateringer i Magento Commerce giver retailers mulighed for at:

  • Udnytte Amazons enorme datakartotek: Med den nye integration kan Amazons data udnyttes, så produktinformationerne synkroniseres med Magento. Hvis en virksomhed fx sælger en videokonsol, men datoen for release ikke fremgår i Magento, vil Amazon Sales Channel få denne information fra Amazon og tilføje det til Magento-kataloget.
  • Få adgang til intelligent prissætning: Med Amazon Sales Channel kan virksomheder bruge automatiserede prissætningsregler til at øge chancen for et salg. Priserne kan fx justeres dynamisk, så de passer med konkurrenternes priser.
  • Få adgang til adfærdsbaseret data: Magento Commerce-kunder kan nu få en endnu bedre forståelse af kundeadfærd gennem integration til Adobe Analytics.
  • Opdatere hjemmesider hurtigere: Virksomheder er i dag nødt til at opdatere deres hjemmesider og digitale købsflow oftere og hurtigere end nogensinde før. Med det nye drag-and-drop værktøj Pagebuilder kan hjemmesiden opdateres langt hurtigere – og uden it-afdelingens hjælp.

- lb