Devoteam køber dansk data-analytics konsulenthus

Devoteam køber dansk data-analytics konsulenthus

Det digitale konsulenthus Devoteam udvider igen og opkøber det fremadstormende, danske konsulenthus, Inviso. De danske specialister i business intelligence og data analytics bliver nu en del af det internationale Devoteam og kommer til at arbejde tæt sammen med danske Devoteam

Devoteam Group, der på tværs af Europa og Mellemøsten arbejder med virksomheders digitale transformation, har opkøbt Inviso - et fremadstormende dansk BI og data-analytics konsulenthus, der arbejder med datadreven forretningsudvikling. Købsbeløbet er fortroligt.

Inviso, der er stiftet af Simon Torpegaard Kvistgaard og Peter Juel Jensen i 2014, har oplevet flotte vækstrater siden sin start. Allerede i regnskabsåret 2015 omsatte de dengang fem ansatte for 7,9 mio. kr., mens regnskabet i 2019 viste en tidobling af omsætningen (80,7 mio. kr.) og en mangedobling af antallet af ansatte, som i dag er oppe på 67 mennesker.

Inviso, der har kunder på tværs af C20-indekset, er et business intelligence og data analytics konsulenthus, der hjælper sine kunder med at skabe datadreven forretningsudvikling. Samtlige 67 medarbejdere er specialister i dataanalyse og forretningsudvikling, og med en baggrund som økonomer eller analytikere, skaber Inviso lettilgængelige og overskuelige dashboards og datamodeller, der sikrer kunderne en datadreven dagligdag. Samtidig underviser Inviso sine kunder i de anvendte business intelligence værktøjer, så kunderne lærer at udnytte de muligheder, der ligger i data.

Opkøbet er trådt i kraft, og Inviso skifter nu navn til Inviso by Devoteam. Aftalen er underlagt de sædvanlige betingelser.

Flere digitaliseringskompetencer

Mens digital forretningsudvikling er kernen i både Devoteams og Invisos arbejde, så er tilgangen forskellig. Hvor Devoteam har en lang tradition indenfor strategisk rådgivning og hjælper sine kunder med vision, strategi, proces og implementering af platforme til at understøtte kundernes digitale forretningsudvikling, så skaber Inviso data-dashboards og -visualiseringer, der gør datadrevet forretningsudvikling helt konkret. Det taler samtidig godt ind i de data science ydelser, som Devoteam har etableret gennem de sidste 3 år, og som nu er en forretning, der leverer datainfrastruktur og kunde-specifikke data-analysemodeller til Devoteams kunder. 

Devoteam Danmarks adm. direktør Søren Nielsen glæder sig til at få Inviso godt ombord:

“Med Inviso ombord kan vi tilbyde vores kunder et kraftfuldt og handlingsorienteret lag af datadrevet forretningsindsigt via de dashboards og data-visualiseringer, som Inviso er Europamestre i at bygge. Jeg har et klart billede af hvordan Invisos kompetencer kan bruges på tværs af hele vores eksisterende forretning; Fra vores data science-afdeling bestående af ingeniører, der kigger dybt i data lakes - over vores ServiceNow forretning, og – hos Jayway by Devoteam, der arbejder med at udvikle kundespecifikke digitale løsninger     . Kort sagt, hvor vi i dag kan bygge den digitale infrastruktur og går dybt for at skabe datadrevne indsigter, så vil vi i morgen, sammen med Inviso, kunne give vores kunder endnu bedre og mere konkret datadreven handlekraft.”

“Vi glæder os til at kunne indfri vores høje vækstambitioner sammen med et internationalt konsulenthus, som Devoteam. De har i forvejen adgang til mange af de virksomheder, vi selv gerne vil arbejde for, og har kompetencer, som vil kunne gøre vores løsning endnu bedre. I vores optik befinder vi os stadig i den indledende fase af en datarevolution, da virksomhederne kun lige er begyndt at udnytte de muligheder, der ligger i at arbejde med data i et dynamisk set-up. Her er det vores job at kombinere kundernes forskellige datakilder, for herefter at analysere og præsentere denne data, så den skaber reelle forretningsmæssige indsigter, der er nemme at handle på. Og dét vil vi selvfølgelig gerne hjælpe mange flere virksomheder at opnå,” siger adm. direktør og stifter af Inviso, Simon Torpegaard Kvistgaard.

- lb