Få styr på teknologien i mødelokalet

Få styr på teknologien i mødelokalet

Med ny cloud-strategi og –tjeneste vil Polycom give deres kunder nye muligheder for at administrere og måle deres kommunikationsløsninger

Af Lars Bennetzen

Kommunikationsspecialisten, Polycom, har lige lanceret deres nye strategi for cloudløsninger, Polycom Cloud Services, og deres nye tjeneste Polycom Device Management Services, PDMS. Sidstnævnte vil give deres kunder nye muligheder for at måle på, og administrere deres telefonapparater.

På den måde vil Polycom's tilstedeværelse hos virksomheder og serviceudbydere blive suppleret med den nye cloud-tjeneste, som vil forenkle administration, levering og opdatering.

Polycom vil fortsætte med at udrulle nye cloud-løsninger til virksomhedskunder og tilføje tjenester til løsningsleverandører i de kommende måneder. Disse nye tjenester er rettet mod at forenkle håndteringen af lydenhedernes livscyklus ved at bruge skyen til at hente data og analyser, der kan styre, overvåge og måle den voksende kompleksitet af lydenheder i organisationer.

"Medarbejdere samarbejder mere end nogensinde før via mødelokaler af alle størrelser. Men kompleksiteten af møderumsteknologi stiger i takt med at innovationen accelererer," skriver Mary McDowell, CEO for Polycom.

Ifølge pressemeddelelsen er de nye Polycom Cloud Services:

For erhvervskunder

  • PDMS for Enterprise gør det nu muligt for it-professionelle at håndtere alle deres Polycom-lydenheder, herunder skrivebordstelefoner og konferencelokaler, enkelt og problemfrit fra en enkelt cloud-portal. PDMS-E portalen giver virksomheder mulighed for at levere, opdatere og sikre lydenheder, uanset om de har fem eller 50.000 konference- og skrivebordstelefoner.
  • Polycoms RealConnect interoperabilitets-løsning bliver en del af Polycoms Cloud Services i 3. kvartal i år. RealConnect cloud-tjenesten skaber et interoperabilitets-lag, der driver lydtjenester, specielt Microsoft Skype for Business, i kundens nuværende miljøer ved hjælp af Polycom eller anden hardware. RealConnect Cloud Service bringer Polycoms økosystem-strategi til skyen, og giver kunder valg og fleksibilitet.

For serviceudbydere

  • Serviceudbydere har andre behov end virksomhedskunder, så Polycom vil derfor i løbet af 3. kvartal i år frigive en version af PDMS, specifikt til disse kunder, der gør det muligt for dem, at integrere håndtering og analyse af Polycoms lydenheder i deres kundeportal. Serviceudbydere vil drage nytte af forbedret oppetid og evnen til at forudse og afhjælpe kundens problemer, samle kritiske analyse-data og tilpasse enheder til at imødekomme kundernes behov.
  • Polycom vil frigive en API i Q3, så serviceudbydere kan tilpasse de tjenester og analyser, de har brug for til hver kunde. Disse API'er vil gøre PDMS til en platform, der straks styrker serviceudbydere, og åbner døren for fremtidig innovation og spændende udviklingsmuligheder efterhånden som endepunkter som Polycom Trio bliver endnu smartere i fremtiden.

Lige nu fokuserer Polycom Cloud Services på lydenheder og -løsninger, men virksomheden forventer at tilføje support til erhvervskunders videokonferenceenheder inden udgangen af 2018. Udvidelsen af administrationsfunktioner til video-endpoints er afgørende, da lyd- og videokonferenceenheder i stigende grad integreres for at skabe den totale møderumsoplevelse.

Tidligere i år demonstrerede virksomheden naturlig sprogbehandling på deres førende audio- og videokonference-systemer, Polycom Trio og Group Series. Polycom vil fortsætte med at tilføje innovationer, som forbedrer mødelokaleoplevelsen for alle typer brugere.